آخرین اخبار
کد مطلب: 81598
مضرات هفته وحدت براي کيست؟
تاریخ انتشار : 1393/10/19
نمایش : 5769
هفته وحدت را در حالي پشت سر مي گذاريم كه جهان اسلام همچنان از تفرقه و اختلاف و شكاف رنج مي برد؛ اختلافاتي كه هم منشأ بيروني و هم دروني دارد، يعني يا از سوي بيگانگان و به صورت كاملاً آگاهانه بر مسلمانان تحميل مي شود و يا از سوي جماعتي به اصطلاح مسلمان، كه اين نيز يا آگاهانه و يا از روي ناآگاهي صورت مي گيرد كه در هر حال، به زيان مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛
هفته وحدت را در حالي پشت سر مي گذاريم كه جهان اسلام همچنان از تفرقه و اختلاف و شكاف رنج مي برد؛ اختلافاتي كه هم منشأ بيروني و هم دروني دارد، يعني يا از سوي بيگانگان و به صورت كاملاً آگاهانه بر مسلمانان تحميل مي شود و يا از سوي جماعتي به اصطلاح مسلمان، كه اين نيز يا آگاهانه و يا از روي ناآگاهي صورت مي گيرد كه در هر حال، به زيان مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است.

بنيانگذار بزرگ انقلاب كه هرگونه اختلاف بين مسلمانان را خطرناك مي دانستند با نگاهي دقيق در ابتكاري ناب و در اولين گام، اختلاف جزئي چند روزه درباره تاريخ تولد رسول عظيم الشأن(ص) را به فرصتي عالي براي اتحاد مسلمانان تبديل كردند و هفته وحدت را پايه گذاري كردند، تا در اين هفته، مسلمانان از هر فرقه و گروهي، با تمركز بر روي اصول مشترك خود به ويژه پيامبر اعظم(ص)، اختلافات را كنار گذاشته و با يكديگر دست برادري و اتحاد بدهند. حضرت امام(ره) مي دانست، آنچه كه سبب شده مستكبران غربي و صهيونيستي بر گرده مسلمانان سوار شده و ثروت ها و منابع عظيم آنان را به غارت ببرند، همين اختلافات و شكاف ميان مسلمانان است و تا اين اختلافات در بين كشورها و دول و ملل اسلامي وجود داشته باشد، جهان اسلام هيچ گاه روي آرامش، استقلال، آزادي و ... را نخواهد ديد.

سوال اينجاست اگر مسلمانان به جاي صف آرايي در برابر يكديگر در برابر دشمنان واقعي جهان اسلام يعني غرب و صهيونيست ها صف آرايي مي كردند، آيا امروز رژيم صهيونيستي مي توانست بيش از 70 سال قبله اول مسلمين را در اشغال خود داشته باشد؟! آيا مردم مسلمان افغانستان، عراق، سوريه، پاكستان، مالي و ... دچار چنين وضعيت دردناك و بغرنجي بودند؟! آيا منابع بزرگ انرژي و ثروت ملل مسلمانان اين چنين به ثمن بخس در دسترس دشمنان اسلام قرار مي گرفت، در حالي كه بسياري از مسلمانان در همين كشورها در فقر و مشقت روزگار مي گذرانند؟! اختلاف افكني غربي ها و صهيونيست ها در صفوف مسلمانان امري طبيعي است، اما اين اقدامات تفرقه افكنانه برخي گروه هاي به ظاهر مسلمان است كه امري غيرطبيعي مي نماياند.

يكي از اين گروه هاي اختلاف افكن، فرقه ضاله وهابيت است كه به جرئت مي توان گفت، بيشترين نقش را در تفرقه اندازي و شكاف ميان مسلمانان برعهده دارد، به ويژه پس از بيداري اسلامي در جهان اسلام، سردمداران اين فرقه با همراهي كشورهاي عربستان و قطر بر فعاليت هاي تفرقه افكنانه خود در جهان اسلام افزوده اند. نگاهي به عملكرد شبكه هاي ماهواره اي اين فرقه مانند نور، كلمه، وصال و ... عليه شيعيان و همچنين كشتار هر روزه شيعيان و حتي برادران اهل سنت كه نگاه اين فرقه را در بسياري مسائل قبول ندارند، در پاكستان، افغانستان، عراق و سوريه و ... نشان مي دهد كه همه اين تلاش ها براي پاشيدن بذر كينه و دشمني بين مسلمانان انجام مي گيرد و در اين ميان، دول غربي و صهيونيستي نيز بيشترين سود را از اين قضايا مي برند. البته در ميان شيعيان نيز برخي افراد، آگاهانه يا ناآگاهانه، اقداماتي انجام مي دهند كه جز ايجاد دشمني و عناد بين امت اسلامي،هيچ دستاوردي براي مسلمانان ندارد. طرح هاي مبتكرانه! «هفته برائت»! در برابر هفته وحدت، «عيدالزهرا»! و توهين به مقدسات و نمادهاي برادران اهل سنت كه اين روزها از سوي برخي به نام شيعه انجام مي گيرد، بازي در زمين دشمن است.
جهان اسلام در شرايط پيچيده و سخت امروز كه دشمنان غربي و صهيونيستي به بهانه مبارزه با تروريسم، هر روز مسلمانان را آماج حملات خود قرار مي دهند، نياز مبرمي به وحدت و يكپارچگي دارد، همان وحدت و اتحادي كه پير فرزانه انقلاب و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأكيد كرده اند.

واقعيت اين است كه دشمنان واقعي جهان اسلام، آمريكا و صهيونيست ها هستند، نه برادران شيعه و سني! مسلمانان مواظب آدرس هاي غلط دشمنان باشند. هفته وحدت زمان خوبي است كه همه بزرگان و علماي جهان اسلام با استفاده از اين فرصت عالي، به سمت همگرايي و انسجام بيشتر پيش روند و نگذارند كه دشمنان اسلام از اختلاف و افتراق آنان به نفع خود استفاده كنند و از آنجا كه پيامبر اعظم(ص) حلقه اتصال همه مسلمانان است، پس تولد ايشان مي تواند بهانه خوبي براي اتحاد مسلمانان باشد
.
 مسعود شايان
پايان ياداشت/ 630 ل
 
 
 
مولف: مسعود شایان
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس